Bij een mondelinge of schriftelijke klacht volgt een antwoord ten laatste binnen de twee weken na ontvangst. Is er een langere tijd nodig om onderzoek te doen, dan wordt de student daarvan ingelicht door INFO binnen de drie werkdagen na het indienen van de klacht. De student ontvangt een schriftelijke toelichting over het uitstel.

Het uitstel van de behandeling van de klacht mag niet langer duren dan drie weken na de datum van ontvangst van de klacht.


Zou een en ander naar de mening van de student niet naar wens worden afgehandeld, dan volgt er een overleg met een derde onafhankelijke partij binnen de termijn van 30 kalenderdagen na ontvangst van de klacht.
Die beslissing is dan bindend voor beide partijen. 


De onafhankelijke derde partij is de heer Daniël Van Doorsselaere, Kanaalstraat 18, B-916O Lokeren, Telefoon: +32 474 57 39 57, e-mailadres: van.doorsselaere@telenet.be

De klachten worden gearchiveerd door het Instituut en worden gedurende vijftien jaar bewaard.